Evet, dostlarımız çok şirinler… Ama artık şirinliklerinin ötesini görme zamanı!

September 25, 2009 at 8:48 am 4 comments

Sevgi emek ister. Emeksiz sevgi, sevgi değildir…

Evet, yavru köpekler ”çok şirin”… Ama artık hayvanların şirinliklerinin ötesini görme zamanı. Onlar için ne yapıyoruz?..

Eskiden kurtardığımız her hayvanı deli gibi sever, ”Ayyy… Çok şirin” derdim. Zaman içinde, hep üstünde durduğumuz gibi ben de eğitildim. Artık şirin suratların ötesini görüyorum ve “Ona nasıl yardım edebilirim?” diye düşünüyorum: Aç mı? Herhangi bir yarası var mı? Terk mi edilmiş? Yaşamaktan mı vazgeçmiş? Yemek yiyor mu? vs.

Bugün sokağınıza bir bakın. Sokaktaki dostlarımıza yemek verin. İştahsız ya da sağlıksız olanları alın ve tedavi ettirin. Daha sonra, aldığınız yere, yine aynı sokağa ya da parka bırakın. Ya da daha iyisini yapın: Sahiplendirmeye çalışın. Şartlarınız müsaitse, siz sahiplenin!..

Tarçın

Tarçın


Dün sokağımdaki hayvanlara yemek vermeye gittiğimde, Tarçın’ın iyi olmadığını gördüm. Yemek yemiyordu iki gündür. Şu an veterinerde tedavi oluyor. Lütfen iyi dileklerinizi ondan esirgemeyin. Dua edin. Benim sorumluluğumda olan Tarçın’ın şu an ihtiyacı olan tek şey hayatında ilk defa onu seven birilerinin olduğunu hissetmesi…

Eminim, gönderdiğiniz pozitif enerjiyi hissedecek ve yaşamak için çaba gösterecektir.

İdil

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , , , .

Bir sokak güzeli, ŞANSLI kızın ağzından :) “Lütfen “Bize Sahip Çıkın! Bizi unutmayın…” Sahip Çıkalım! gerçek hayvanseverliği sorguluyor… Bu konuda gerçekten bilinçli miyiz?

4 Comments Add your own

  • 1. Başak Azersoy  |  September 25, 2009 at 9:14 am

    Let’s Adopt Ailesinin bir bireyi olarak tek ricam kalıcı olmasa bile geçici süreliğine evine açabilecek dünya insan var evde bir kedinin olması yada bir köpeğin olması bir bahane olamaz.tek kedinin bakımın iki kedinin bakımından daha zordur.Bunu yaşadığım için bilirim . Bir hayvan hasta diye kafayı çevirmek kör diye uyutmayı düşünmek bunlar insanlık dışı hareketler. Birlik olmaktan bahseden insanlar iş icraata gelince bir bir yok oluyorlar.Bir hayvanı bir insana geçici olarak teslim etmek yada yardım istemek bütün yükü o insanın boynuna atmak olmamalıdır.Uzaktan canım demekle hayvan sevgisi pekişmiyor. Herkes lütfen bir birine destek olsun ve en önemlisi çocuklarına hayvan sevgisi aşılaması.

    Ve ne ironiktirki benimde bir Tarçınım var veterinerde gençlik teşhisi ile yaşam mücadelesi veren . Dualarım sadece Tarçınlara değil bütün yardıma muhtaç hayvanlara. Onlar bizim canlarımız bir parçamız. Destek moral olarak maddi dağları bile yok eder inancındayım .

    Sevgiler

    Reply
  • 2. mine sumerkan  |  September 25, 2009 at 10:04 am

    Yaptıkların için minnetarım kendi adıma cunku cevremizdeki onca duyarsız kişiler dısında insanın kendi yasam bicimi aynı davranıslar surduren ınsanların oldugunu gormesı buyuk mutluluk verici. Diilerim Tarcın biran once senin ilgin ve sevginle eski saglıgına kavusur :)))

    Reply
  • 3. Meltem Tunç Ildız  |  September 25, 2009 at 10:25 am

    İdilcim ben de işyerine yakın bir yerde buna çok çok benzeyen bir köpek besliyorum🙂 Ne zaman gitsem hep beni bekliyor.Akşamları bir konserve mamayı boşaltıyorum önüne..Bana bakan insanları görmelisin..”Neden besliyor ki?” diye düşünüyor herkes.Çok almak istiyorum köpeciği evime.çok masum ama yer yok artık😦 her gün “belki bugün orada olmayacak” diye gidiyorum yanına.hatta fotosunu çekip göndereyim de gör..çok benziyor bu bebeğe.

    Reply
  • 4. idil uzun  |  September 25, 2009 at 11:58 am

    🙂 mine tesekkür ederim umarım saglıklı olucak tekrar:)

    ve meltemcim ay mutlaka cek ben merak ederim simdi:) tahmin ediyorum bakışları, ama tahmin etmemek isterdim:(

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Genç Sahip Çıkalım!

Genç Sahip Çıkalım!
(Young Let's Adopt!)
"saving animals inspiring humans"

Takvim

September 2009
M T W T F S S
« Jul   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Güncel Yazılar


