Sahip Çıkalım! gerçek hayvanseverliği sorguluyor… Bu konuda gerçekten bilinçli miyiz?

September 29, 2009 at 8:19 am 7 comments

Hayvan sever olmak…

Nedir hayvan sever olmak?.. Bir köpek ya da kedi gördüğümüzde ne kadar şirin olduğunu düşünüp yanımızda geldiğinde kaçmak ve “Ben uzaktan seviyorum” demek midir?.. Yoksa “Bu güzelin acaba tek başına yaşadığı bu koskoca dünyada, başını sokabileceği bir yeri, karnını doyurabilecek bir şeyleri veya en kötüsü bir hastalığı var mı?” diye düşünmek midir hayvan severlik?..

Şu zamanlarda çoğu kişinin hayvan sevgisinden anladığı şey, “cins” köpek-kedi bakıp bu hayvanlarla hava atmak gibi geliyor bana… Gerçek hayvan severlerse gerek sokakta gerek barınaklarda yaşayan meleklerimizin ihtiyaçlarını düşünüyor, onlara yardım etmek için uğraşıyor ve onları, kendilerini gerçekten sevecek ailelerle bir araya getirmek için çabalıyorlar… İşte bu insanlar bilinçli kişilerdir… Sahip Çıkalım!’ın amacı da tam olarak budur🙂

Onların bize ihtiyaçları var...

Onlara yardım edin...

Sahip Çıkalım! iki senedir Türkiye’de dört ayaklı dostlarımıza yardım için uğraşıyor… Şimdi sıra bizde… Yani gençlerde… Kendi arkadaşlarımıza, kardeşlerimize, yeğenlerimize, kuzenlerimize, komşularımıza yani Türkiye’de ki tüm gençlere bu bilinci aşılamak ve amacımızı anlamalarını sağlamak bizim görevimiz…

Genç Sahip Çıkalım! için sizlerden destek bekliyoruz. Kendi çevremden örnek vermem gerekirse, artık çocukların bir arada oynayan köpekler gördüklerinde “Aaa… Kavga ediyorlar” değil, “Ne güzel oynuyorlar” demelerini ve bir kedi gördüklerinde kutuya kapamak ya da onu incitmek yerine güzelce beslemelerini istiyorum. Sokaktan bir köpek bulduklarında, dövüştürmelerini, hayvanın canını acıtmalarını, bir yere bağlayıp hayvana acı çektirmelerini istemiyorum! Eminim benim gibi düşünen birçok insan vardır. Ancak hayvanlara zarar veren insanlar, elbette bizi anlamayacaklar… Ama yine de meleklerimizi kurtarmak elimizde…

Onların bize ihtiyaçları var...

Çevrenizi onlar için bilinçlendirin...

Genç Sahip Çıkalım!’ın bizim gibi gençleri bilinçlendirmek için birçok projesi olacak. Yaşınız kaç olursa olsun, sizden ricam şu: Çevrenizdeki dostlarınızı bilinçlendirin. Onlara dört ayaklı dostlarımızın da bizler gibi en iyiyi hak ettiğini anlatın… Sizi anlayanlar olacağı gibi, tersleyen, hakaret belki küfür edenler olacaktır… Yılmayın!.. Küçük meleklerimiz uğruna bu yolda siz de bizimle yürüyün. Bizim sizlere ihtiyacımız var…

Benden şimdilik bu kadar…

Sevgilerimle🙂

Merve

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , , , , .

Evet, dostlarımız çok şirinler… Ama artık şirinliklerinin ötesini görme zamanı! Anne babalar! Size bir mektubum var!..

7 Comments Add your own

  • 1. idil uzun  |  September 29, 2009 at 8:44 am

    yeni yazarımız, bana yazılarımda tembellik yaptıgımda cok güzel yardım eden, mervecigim cok güzel yazmıssın,iyiki yazdın,🙂
    öperim,idil

    Reply
  • 2. Erica Weis  |  September 29, 2009 at 9:46 am

    Ellinize saglik, Merve! Guzel biryazı. Hayvanlar kisiler siz gibi ihtiyacı olur!

    Reply
  • 3. Deniz Erguner  |  September 29, 2009 at 9:48 am

    Bıkmadan, usanmadan, sabırla gerçekten çok önemli şeyler başarabileceğinize eminim…

    Merve, aramıza hoşgeldin🙂
    Bu, hızla büyüyen ve çook büyük işler başaracak bir atılımın ilk adımı olsun senin için :))

    Sevgiler
    Deniz

    Reply
  • 4. Merve Yaprak  |  September 29, 2009 at 4:15 pm

    Hoş bulduk ve teşekkürler her ikinize de🙂
    Yazımı beğenmenize çok sevindim🙂
    Umarım bu hareket sayesinde kısa sürede amacımıza ulaşırız ve dostlarımız artık bu kadar sefil durumlara düşmezler😦

    Sevgilerimle, Merve🙂

    Reply
  • 5. figen  |  September 30, 2009 at 9:08 pm

    bu yazınızın hayvanlara ne katkısı olacak? merak ettim valla..ne düşündünüz yazarken…benim mail adresime cevap yazarsanız çok sevinirim..
    ben yazınıçzı son derece işgüzar ve gereksiz buldum..bir hayvan sever olarak..odaklanmanız gereken daha onemli noktalar var..

    Reply
    • 6. Merve Yaprak  |  October 23, 2009 at 4:53 pm

      Figen hanım, öncelikle geç cevap verdiğim için özür dilerim, siteye çok kez göz attım fakat görmemişim.
      Açıklama yapmam gerekirse; benden bu konuda düşündüklerimi anlatmamı istediler bende seve seve anlattım ‘Hayvanseverliğin’ ne demek olduğunu.. Kendime göre tabi ki..
      Ayrıca fikrinize tabi ki saygım var, ama dediğim gibi bunlar benim düşüncelerim. Bu ve bundan sonra yazılan diğer makaleler, umuyoruz ki bizim yaşıtlarımıza arkadaşlarımıza örnek olur ve onları düşünmeye yönlendirir.
      Hayvanlar konusunda odaklanılması gereken zaten çok konu var ve bizde-İdil ve ben- her makalemizde ayrı ayrı değiniyoruz bunlara. Eğer gerçek yaşamdan bahsediyorsanız , hepimiz yaşamlarımızda da elimizden geleni yapıyoruz dostlarımız için.
      Sevgiler…
      Merve

      Reply
      • 7. corvuscoraxx  |  October 23, 2009 at 6:18 pm

        Merve’cim öncelikle bu çok zarif ve hoş açıklaman için teşekkür ediyorum. Herkesin fikrine saygı duymak ve bu zarif çizgiyi kaybetmemek çok önemli…

        Figen Hanım,
        Ben dışarıdan okuyan ve daha objektif bakan biri olarak şunu iletmek istiyorum. Merve’nin; gençlere yönelik, son derece güzel mesajlar içeren yazısını işgüzar ve gereksiz bulmuşsunuz. Ben kişisel olarak bu yorumunuzu son derece alakasız ve gereksiz buluyorum. Merve’nin yazısı içinde birilerine, birşeylere zarar verebilecek, yanlış fikirler oluşturacak hiç bir içerik yok… Tamamen güzel mesajlar veren bir gencin en içten ve samimi halde hazırladığı bir yazı bu. Bulunduğu topluma örnek olmak isteyen bir gence, bu yorumu böylece göndermiş olmanız asıl işgüzarlık bana göre… Lütfen çevrenizi bilinçlendirin mesajının içindeki işgüzarlık ve gereksizlik nedir lütfen bizi biraz daha aydınlatabilir misiniz? Odaklanmanız gereken daha önemli noktalar var demişsiniz, evet, yani? Gerisi? Nedir peki bunlar? Bence madem böyle bir görüşünüz var, o zaman buraya ulaşan okuyuculara siz de yardımcı olun ve paylaşın bu bilgileri, sadece yok bu olmamış demek yerine…

        Saygılarımla
        Deniz

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Genç Sahip Çıkalım!

Genç Sahip Çıkalım!
(Young Let's Adopt!)
"saving animals inspiring humans"

Takvim

September 2009
M T W T F S S
« Jul   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Güncel Yazılar


