Gençlik nereye gidiyor?

December 28, 2009 at 8:58 pm Leave a comment

Gençlik nereye gidiyor?” Bu lafı büyüklerimizden çok duymuşuzdur. Belki sizin için sıkıcı, anlamsız ve gereksiz bir cümle bu ama ben bu aralar sık sık kendime soruyorum bunu.
Gerçekten nereye gidiyor bu gençlik?

Çevremdekilere, gençlere bakıyorum da. Hepsi aynı tek TİP. Giyinişleri, konuşma tarzları, gezdikleri yerler, davranışları… Hepsi aynı. Neden böyle, çok merak ediyorum. Ya da ben veya arkadaşlarım neden onlar gibi değiliz? Çoğunda bir havalar bir havalar… Kendilerini moda ikonu mu zannediyorlar nedir? Halbuki hepsi aynı dediğim gibi. Kime bu afra tafra, anlamadım. Aynı saç şekilleri, aynı ayakkabılar, botlar, aynı markalar, aynı kıyafetler. Nereden geldi bu marka merakı? Ve neden?

Küçücük çocuklarda bile aynı şeyler… Hatta bırakın genç gibi giyinmeyi, kadın/adam gibi giyiniyorlar direkt. Bence çok anlamsız. Her neyse…

Gençlerde ki bu “Amerikan” özentiliği, zaten duyarsız olan toplumumuzu iyice duyarsız hale getiriyor bence. Çünkü yeni nesil sadece “marka tutkunu” olarak yetişiyor. Hayvanmış… Çevreymiş… Kimin umurunda? Eğer ayağında “UGG”ı, üstünde “GAP” marka sweat’i varsa, geri kalanı önemli mi? (Bu markaları hiç bilmezdim, okulda göre göre hepsini öğrendim sanırım…)

Size onun kadar saf ve temiz bir sevgi verebilecek kaç insan tanıyorsunuz?

Geçenlerde Facebook’ta yazdığım notu okudunuz mu? (Link: http://www.facebook.com/note.php?note_id=193231354100 )
Bu tarz insanlarla beraber yaşamak mecburiyetindeyim maalesef. Anlamıyorum neden bu kadar zor “duyarlı” olabilmek? Ya da en azından duyarlı kişilere saygılı olabilmek… Tek istediğim çevrenize saygılı olmanız. Bir kedi ya da köpek sahiplenseniz, barınaklara yardım etseniz… Nerede? Bunları sizden beklemiyorum tabii ki ama en azından kapının önüne bir kap su koymak ne kadar zor olabilir ki? Aaa… Gerçi arkadaşlarınız “Cadde”de sizi bekler. Bekletmek olmaz tabii.. Her neyse…

Notta bahsettiğim gibi, kediler köpekler ve diğer tüm hayvanlar benim için çok değerli. Hatta bazı “insan”lardan (!) çok daha fazla… Bu neden böyle, biliyor musunuz? Çünkü hiçbir zaman bir kedi size yalan söylemez. Çünkü bir köpek asla size ihanet etmez. Ya da sırf canı istediği için birbirlerini öldüren hayvanlara rastladınız mı hiç? İşkence eden, yakan, tekme atan, terk eden?.. Bunlar insanlara (!) ait özellikler. İşte bu yüzden hayvanları insanlardan daha fazla sever ve saygı duyarım.

İnsan demişken… Hayvanları seven, koruyan, kollayan GERÇEK insanlara da saygı duyarım. Hem de çok fazla. Çünkü onlar muhteşem insanlar, sizler gibi değiller. Onların her zaman öncelikleri hayvanlardır. Siz “Bugün hangi ojeyi sürsem?” diye düşünürken, onlar “Acaba bugün bir hayvana nasıl yardım edebilirim?” diye düşünürler. Aynı görünüyoruz ama aynı değiliz… Ve inanın sizle aynı sıfatı taşımaktan utanıyorum sevgili “İNSAN”lar…

Sevgi ve saygılarımla,

Merve🙂

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , , , , , .

Bir araya gelmek… Bu kadar zor mu gerçekten? Sadece hayvan sahibi olmak mıdır hayvan sevmek?

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Genç Sahip Çıkalım!

Genç Sahip Çıkalım!
(Young Let's Adopt!)
"saving animals inspiring humans"

Takvim

December 2009
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Güncel Yazılar


